Out of focus


Ja, då har man fixat "praktikplats" då. Och anledningen till dessa " är just för att jag är ju med i en abetslivsgarantikurs så jag får ju lite betalt om dagarna och får praktik just för att dom ska välja mig först till jobbet.
Så nu ska jag ha praktik i 3-4 veckor och se om jag trivs och om arbetsgivaren trivs med mig, och funkar det så får jag jobb. Känns helt ok. Men har en känsla av att det är dåligt betalt så lär inte bli kvar så länge isåfall. Jag behöver pengar, fort!
Får panik ju mer jag tänker på pengar. Asjobbigt.
Aja, det är iaf på en restaurang/pizzeria här i stan som det går ganska bra för. Och jag ska stå i kassan, ta beställningar via tel och servera. Så det är ju bra att få med det här på cv´t. Är ju en trevlig o öppen tjej så det här kommer jag ju klara galant.

Helgen var iaf helt okej.
Festade på fredagen, och hade även Christer o Dennis från Sthlm här också så det var kul. Dock inte speciellt mycket drag i denna stad som vanligt så det vart ju inte så roligt som jag hade velat att det varit.
Men låg i sängen till kl sex på lördagskvällen så man var ju inte speciellt sugen på att dra ut o festa igen. Inte för att jag var bakis, men var så sjukt seg dag. Kom inte i säng förns åtta-nio på lördagsmorgonen så den långa sovmorgonen förtjänade jag =)
Men istället för fest på lördagen så vart det filmkväll med Anton.
Åt ju frukost kl sex på kvällen så var nog inte värt att gå ut då ^^,
Men det vart en trevlig kväll ändå, även fast jag var sjukt trött och trodde att jag skulle somna.
Så vi satte på Hostel 1 och 2. Och dom var det ju omöjligt att somna till kan jag lova. Fyfan vilka filmer. Brukar aldrig få någon rädsla eller bli äcklad av filmer. Men ah, den här tog priset. Den var grymt äcklig. Och jag ångrade verkligen att jag började kolla på ettan. Men likförbannat så satte man på 2an direkt efter. ^^, Men märks ju att 1an ska vara verklighetsbaserad. Ettan var grymt mycket äckligare och inte så "typiskt film". 2an var så mycket amerikanskfilm-känsla över. Men jo den var bra ändå. Så kan absolut tipsa om båda två. ^^,
Men man blir ju inte så sugen på att åka till Amsterdam eller jugoslavien efter att ha sett dom. Minns inte riktigt vilka ställen dom var på, men har för mig att det var jugoslavien också.
Och för att avrunda kvällen med något uppiggande så man inte somna till Hostel tankarna så kikade vi på någon komedifilm som gick på tv, minns tyvärr inte namnet på den. Men bra var den. Handlade om 3 killar i 17års åldern eller något sånt som ville få mycket pengar och bli populära, så såklart föll tanken om att göra porrfilm in i deras huvuden. Så dom fixar en strippa och någon tönt från deras skola för att göra lite porrfilm för oskulder, eftersom dom själva är det och vet vad oskulder vill se.
Nu vet säkert många vad filmen heter så skriv gärna det till mig så skriver jag till det =)

Söndagen, då det även var farsdag så vart det såklart en liten fika med föräldrarna o min brors lilla familj. Smörgåstårta var uppdukat och blåbärspaj till efterrätt. Fy vad onyttigt. Som tur var åt man inte så mycket. ^^,
Och jag som inte har så mycket pengar får ge honom något vid ett senare tillfälle istället helt enkelt. =)
Gillar dock inte att det inte finns "barnens dag" också.. Lite orättvist sådär. ^^,

Men över till lite tankar.
Nu när man är singel, vafan är man bara inte nöjd för?
Man slipper ju all svartsjuka, tjafs osv. Och man får göra vafan man vill utan att någon kan säga något.
Så varför saknar man att ha någon vid sin sida?
Iof är ju inte alla förhållanden jobbiga på så vis. Dom kan säkert vara helt underbara med rätt person. Men förr eller senare blir man sårad. För innerst inne vet man ju att det finns fan inga bra killar, ellerhur?
Men numera ska jag dejta killar innan något mer händer. Och med dejt menar jag såklart middag, kanske bio eller något annat spännande så det verkligen blir en seriös dejt. Har ju aldrig varit på någon sån. ^^, Pinsamt nog!
Men är ju äldre o mognare nu så man vet ju vad det är man söker hos en kille.
Ja, lite härliga tankar sådär. ^^,

Men dags att sova lite nu tror jag. Är ju van att sova 12timmar och nu måste jag ju gå upp kvart över nio ungefär så. Har ju inget körkort än så får passa på att motionera lite och promenixa över hela stan bort till jobbet imorn. ^^, Ujuj, hur ska detta gå? =P
Ha de bra!
Tjingtjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0