Night thoughts


Varför känns det som att dom flesta blir smartare & roligare på nätterna? ^^,
Älskar att sitta uppe på nätterna, jag är en nattmänniska. Och det finns ju inget bättre sätt att avsluta en dag på än att prata med en härlig människa som ger en ett leende på läpparna och lite tankar att bolla med medans man försöker somna..
Just nu har jag en sån där känsla i kroppen att det mesta känns ganska bra nu faktist, och att allt kommer ordna sig. Hoppas att den varar ettag. Allt går så mycket bättre då!

I helgen kommer Anton till Katrineholm och hälsar på. Känns otroligt bra! Har verkligen saknat min lilla biatch och alla kvällspromenader så man fick verkligen vara sig själv med någon som förstår en så väl. =) Det betyder otroligt mycket.
Så denna helgen kommer bli något extra.
Sen kommer Guzzy på söndag och förhoppningsvis stannar till på onsdag. ^^, Hihi! Då blir det "tjejfnitter o pjamasmys" för hela slanten.
Äntligen ska jag få träffa iaf 3 av mina bästa vänner inom en vecka, för sen på fredagen åker jag till Malin och firar henne med middag osv. <3 Ooh, vilken härlig vecka det ska bli..

Och i måndags vart det lite ändrade planer med en kommande fest i Norrköping också, vid namn Vaffanculo. Det är mer av en Hardcore fest så jag hoppas jag inte går på samma nit som med Hård jävla kärna. Men enligt en nära vän som är med och arrangerar allt så ska det vara mycket bättre kvalité på denna fest.
Hade inte tänkt att gå från början, men Annie hade en biljett över och ville ha med mig, så det är klart jag ställer upp. =) Var ju inte speciellt svår övertalad heller direkt. Så det kommer nog bli ganska skoj ändå, mycket festvänner som kommer dit. Var otroligt längesen jag träffade alla också, har ju fått avstått från många fester nu det senaste halvåret medtanke på ekonomin.
Men har ju sökt massor jobb nu så något borde höra av sig tycker man. Känns som jag kan ta vilket skitjobb som helst nu. =( Men vill ju helst inte ha något skitjobb som timanställd heller, det ger mig inte det bästa självförtroendet och det är lätt att man halkar ner i depression då har jag märkt.
Har ju aldrig känt mig så jättebra på jobben jag haft. Har ju inte jobbat med jobben förut eller någon längre tid så det är ju förstårligt att man inte kan lika bra som alla andra som jobbat med det i flera år. Men ändå, någon gång borde jag väl få känna mig bra på något? Ända gången det hänt hittills har varit på Flirtfashion, ja förutom när kunder frågade om strl fanns och om vi hade vissa grejer, men annars gick det väldigt bra. Så jag hoppas jag får ett klädbutiksjobb igen.

Usch, känns som man för det mesta av all tid på vardagarna bara går runt och tänker på bekymmer.
Hatar mitt liv på det viset och hatar vardagar, enda som förgyller tillvaron nu är längtan till kommande helg, och kommande fest osv. Och vill inte leva så!
Jag vill ha en rätsida på mitt liv, nu..
Och finns ju inget mer som stör en så mycket som när man inte kan göra något åt saken heller, ellerhur?
Jag vet vad mina mål är, men hur ska jag nå dom när allt står stilla? Allt känns så otroligt tungt när man är arbetslös. =/
Och det tar ju ut sig på flera ställen. Svårt att hålla humöret uppe en vardag.
Men fick lite tips nyss av en trevlig människa. Så ska försöka fixa dom så kanske vardagarna blir lite ljusare.
Det var att lägga upp ett slags schema, som t.ex.
Städmåndag, Lästisdag, Uteonsdag, Planeringstorsdag, Mysfredag.. osv. Sen kan man ju variera dom som man vill vecka efter vecka och hitta på nya dagar. Tycker det var en kanonidé. =) så det ska jag nog börja planlägga imorn.
Lite komiskt att det var torsdag imorn också ;D

Pratade även en hel del om killar, relationer o personlighet med denna människa som var väldigt vettig. Gillar såna konversationer. =)
Och känns som jag lärde mig ännu lite nya saker idag. Känns verkligen som jag upprätthåller saken med att "lära sig minst sak om dagen", ska nog börja skriva ner alla saker jag lär mig. Ganska rolig grej att se tillbaka som.
Likadant med drömmar, som jag konstant har varje natt.. Ska börja skriva ner dom! För det är ju bara vissa man svagt kommer ihåg några dagar senare om man ens kommer ihåg dom alls efter att man grubblat igenom dom morgonen därpå. =)

Usch, så mycket jag lovat mig själv att hålla koll på men som jag inte lyckas hålla. Måste ta tag i det nu känner jag! Har ju inte ens lyckats hålla mitt nyårslöfte, trots att det inte handlade om att hålla koll på vad jag äter eller såna saker.
Jag lovade mig själv att hålla koll på vad jag lägger mina pengar på, men icke det inte. Men ska börja när nästa inkomst kommer. Men jag kan inte lova! =/ Men jag ska försöka..


Men nu är det väl dags att sova tror jag. Ska försöka att ta mig ur sängen innan kl tolv imorn. Önska mig lycka till! ;D

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Alex Zoon

såg ju inte ut att vara nå problem att få upp dig på dansgolvet ;) Pusss (L)

2009-02-22 @ 08:14:08
URL: http://alexzoon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0