Do not get surprised!


Vad är det för fel på mig?
Det måste ju vara något fel eftersom jag konstant blir sviken på något sätt. Och dessto närmre dom står mig dessto mer känns det. Men det slutar aldrig hända. Det måste ju vara mig det beror på, så vad är felet?
Antar att man inte är lika högt uppsatt hos dom som dom är, eller ah var, hos mig.
Jag skulle aldrig svika en vän. Aldrig för en fest, skjuts, en kille, ingenting. Inget kommer före en vän. Speciellt inte en av mina närmsta vänner. Sånt finns inte hos mig. Trodde inte det fanns hos dom heller.
Jag hatar att ha fel, att göra fel.. Jag går och gräver ner mig för sånt, får dåligt samvete och tänker på det länge efteråt. Men när jag gör det tar jag lärdom av det och kommer till stor säkerhet att inte göra om det. Jag ser mig själv som en bra och pålitlig vän. Trodde att mina vänner var domsamma.
Man slutar aldrig förvånas!

Är så trött på att bli behandlad illa. Men ändå lägger man det tillbaka på sig själv. Eftersom det händer mig så ofta. Känner mig så sjukt dum. Vad gör jag för att det ska hända mig?
Borde det inte vara dags för lite bra saker nu?

Jo, det är svårt att leva i nuet! Speciellt när det bara kommer massa negativa saker som trycker ner en.. Det enda man har att dra sig upp med är ju drömmarna om en bättre framtid.
Jag vill inte leva i nuet, ta mig framåt! Ta mig till den lyckliga tiden, för den kommer väl?
Man tycker ju att jag borde gjort mig förtjänt av den efter 1½ år av det mörka.

Orkar inte tänka på allt skit mer.. Vill bara slänga bort allt och fokusera på det bra.
Men vad för bra saker är det som kommer förutom alla hardstylefester?
Onda cirkeln! Borde den inte brytas snart?
Jag vet ju vad jag vill, men hur ska jag nå dit och lyckas bryta cirkeln?


Tillbaka till nuet då..
Idag blev min kära mor 50år. Tror inte hon riktigt fått in det själv. Hon är så stressad över att få allt perfekt. Så ska göra mitt bästa imorn för att hjälpa henne med allt. Så hon kan sätta sig ner med ett glas vin o se sig omkring, och njuta av sin dag 2 imorn. För det är ju imorn själva festen är. Idag var det bara familjen som firade henne, ja minus min syster som kommer hit från Sthlm imorn.
Så det vart smörgåstårta idag.. Mums! ^^, Lagom onyttigt, jag vet.. Men jag var faktist ute och gick långpromenix med Emil idag. Ganska skönt till en början, men efter en stund kände jag inte fingrarna längre. Men hård som jag är så gick jag vidare ;D Och Emil sov i vagnen bland alla filtar.. Om man ändå fick vara bebis för en dag. Skulle ju vara så underbart!
Kändes ganska konstigt att gå med en vagn, inte dåligt konstigt alltså.. Men ovanligt! =) Men skönt att slippa gå själv iaf..


Saknaden är stor nu..
Vill till Sthlm, saknar Dennis & Guzzy mycket!
Längtar och längtar inte till den 30 o 31a. Får ju träffa Malin då, dansa o glömma omvärlden till hardstyle, men då flyttar Dennis också. =/
Tänker konstant på Shellsie. Tjejen som får mig att le bara av tanken av hennes bus.
Usch, jobbiga känslor o tankar. Varför kan man inte vara känslokall och blåst? Då blir man inte sårad och man tänker inte så mycket.. Vilken lättnad det hade varit!
Hoppas alla dessa dagar i denna mörka o kalla period på året går fort. Så våren kommer och man blir lite glad. Då blir man ju 20 också. Dagen man drömt om sen man var 12. ^^,
Förhoppningsvis kan man ju samla alla ens bra vänner på poolparty då och fira mina 20år. =)
20år och redan hunnit gått igenom så mycket. Vet inte om det känns bra eller dåligt. Antar att det har sina positiva o negativa sidor..

@->--

Aja, nu får det vara nog med skrivandet. Var skönt att få ur sig några tankar o funderingar iaf.
Svara gärna på frågorna, om ni kan svaren. För det gör inte jag!
Tjing!











Kommentarer
Postat av: flows

de skulle vara intressant o lärorikt att se dig själv försöka besvara frågetecknena.. iaf resonera kring dem :)

2009-01-17 @ 04:56:36
Postat av: Arandur

Hoppas du får en bra helg :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-01-17 @ 05:03:31
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: Anonym

Idagens läge så finns inte riktigt betäckningen bästa vän längre eftersom man aldrig riktigt vet vem som är ens vän medmera för även dom kan stoppa en kniv i ryggen på en. En hel del skippar att umgås med sina vänner så fort dom fått en flickvän/pojkvän för dom är hellre med den personen konstigt nog,men varför inte vara med sin vän samtidigt isåfall eftersom antingen gillar man eller gillar man inte den vännen är tillsammans med. Om man nu inte gillar personen ifrågan då är det en annan sak,men att du ska gräva ner dig för att du känner att det ev är "fel" på dig kan jag inte riktigt hålla med. Tänk mera att kanske är den andre personens fel inte mitt fel denna gång beronde på vad allt handlar om. Oftast så är det att man blir behandlad illa av sina nära och kära för att det kan finnas nåt som gör så att dom känner sig i en lägre grad än du eller att du har nåt som dom själva inte har med andra ord hm tänker. En annan sak är ev att dom själva har blivit så tidigare och tänker inte efter direkt så det blir automatiskt att dom själva behandlar nån illa é ungeför som med en mobbare ofta så har den personen själv blivit mobbad och känner att dom kan ge igen på nån så dom själva kan må bättre.



Den onda cirkeln kan säkert bero på många saker

hösten/vintern är den mest deprimerade tiden på året och jag själv kan få känslan att människan ändrar på sig själv lite sen tänker dom inte riktigt på vad dom själva gör imot dom personerna som är nära en!

2009-01-19 @ 23:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0