1år går fort!

Nästan lite deprimerande, 1år sedan man tog studenten nu. Och inte har man uppfyllt en enda dröm än. När det gäller jobb vill säga. Tar troligen längre tid. Men ändå! Ångrar såklart att jag gick fordon, det var ju helt klart fel val.
Men jag hade kul dom 3åren jag gick på gymnasiet. Och det är det jag bär med mig idag.
Önskar dessvärre att jag fick göra om studenten. Att man pga en kille kan glömma sin egen student o bara fokusera på honom, det är skrämmande. Med detta menar jag att när vi väl kom ner på stan så började vi bråka, jag ville skita i det o ta de imorn o han vart skitsur o försvann. Efter att oventande av vart han var för att han inte svarande i telefonen o full så vart man såklart grymt ledsen o massa känslor bubblade upp till ytan. Fick till slut samtal av mor som sa att killen var hemma hos mig (eftersom han inte var från stan) så jag tog skjuts hem så fort som möjligt för att få träffa honom. Varför vet jag inte eftersom idag hade jag aldrig gjort det.
Så jag hann bara komma ner på stan o vända. Medans alla mina vänner festade o firade vidare på stan o nattklubben hela natten. Jag var hemma o sov redan vid tolv.
Morgonen därpå vaknade jag och såg min studentklänning som jag dragit av mig när jag kom hem på natten och påmindes om att "Just fan, jag tog studenten igår" och depressionen över att jag missade hela firandet med resten av vännerna osv öste över mig.
Och tyvärr gör den det fortfarande. Kan inte tänka på min student utan att minnas ett sånt rejält misstag att ha en sån pojkvän som gjorde så.
För vem vill förstöra sin partners student? Börjar man bråka o det är på fyllan, på studentdagen och man inte är den som tar studenten, så säger man väl ändå "Släpp det vi tar det imorn, jag kan gå hem o lägga mig" eller något sånt. Inte drar man iväg på stan o skiter i att svara i telefon så ens partner blir orolig?!
Inte i min värld iaf. Så gör man inte. Men då var man en annan människa o tolererade en sån vilsen partner.

Men såklart har jag även bra minnen av min student..
 
  • Champagnefrukosten / Ölfrukosten hemma hos Tobbe med massa plockmat o signering av hattarna
  •  Stressdrickandet av mitt jordgubbsvin påväg till skolan
  • "Rajraj" sjungandet uppe på scenen innan vi fick ta på oss studenthattarna
  • Skrikandet av glädje på vagnen
  • Presenterna från släktingarna
  • Goda maten som bestod av exotisk bricka, färskt bröd o mycket mer
  • Klassfesten som var vid våran pool med högmusik o dansande på trallen 
  • Skiftande väder (såklart inget regn ;) 




Suzzi, Student 2008
Fp3pb





Kommentarer
Postat av: Carro

Naaaw men syrran då!

Alla har ångest dan efter studenten och ser man tillbaka i tiden så finner man alltid saker man kunde gjort annorlunda.

Var glad att ni inte är ihop nu iaf och se möjligheterna i det nya jobbet.

Du kommer äga! ;) (+ få ge mig schyssta villkor på nytt abonnemang) hihi:P

Kram kram!!

2009-06-17 @ 19:47:13
URL: http://www.metrobloggen.se/gymztar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0