Min säkra plats

Då var det äntligen dags att lägga upp bilder på mitt rum efter min 20års-kris städning o ommålning. :)
Är inte helt klart då jag inte fått upp spegelväggen o tavlor, men nu ser ni iaf en stor skillnad. Läggar upp före och efter bilder!








Inte dom bästa bilderna som sagt, men nu har ni en liten aning om slitet som ligger bakom hoppas jag. Men kul var det, hade jag haft mer tid hade jag nog målat om hallen i källaren också. ^^,
Längtar tills man har en egen lght som man kan renovera om totalt. Ujuj så kul!

Färgerna syns inte så jättetydligt här, men det är en mjuk ljus ton av brun på 3 väggar och en fondvägg som är mörkchokladfärgad. Lite jobbigt att måla med en färg som påminner om choklad kan jag lova. Hihi.

Känns så mycket mer som ett rum för mig nu.. Saknas dock några små detaljer som gör pricken över i:et så det blir "Aah, Suzzi´s rum" ni som känner mig lite mer vet vad jag menar.
Men har inte så mycket att göra åt det när jag fortfarande bor hemma. Inte jag som valt möblerna, förutom bokhyllan, sängen o terrariumena. Så till min lght blir det ju garanterat mer möbler i min smak.

Här är några bilder under "omrenoveringen".


Då hade man hittat sig fram till första väggen..


Vilken mardrömssyn. Men nu var första långväggen framrotad och kortsidan där sängen stod.


Väggens kommande färg.


Målar -och renoveringsmästaren. ^^,


Då var kortväggen och halva långväggen målade en gång.


Dag 2 (tisdag) så kom älskade Hanna och hjälpte mig att flytta ut terrarium, bokhylla o garderob från långvägg två (rakt fram) så att jag skulle kunna komma åt o måla den.
Och på ett swisch med mina grymma skills så var alla tre ljusbruna väggar målade 2ggr
och sängen var på sin rätta plats igen. (Dag nr3 vart andra långväggen målad för andra gången, ska ju torka i 6-8timmar också xD det drar ut på tiden).


Och vid dag nr 3 (onsdag) så kom Ida efter hennes dagssysslor och hjälpte mig flytta terrarium o bokhylla från rummets mitten till sina rätta platser (jag hade ju gjort en skiss på hur jag ville ha det ^^, )


Och efter någon timmes flyttning av möbler (bök o stök) så kom vi fram till den sista väggen - fondväggen.
Ida som aldrig hade rollat förut fick såklart rolla första målningen av väggen. Uj så glad hon vart av en så rolig syssla ^^,


Lilla Idafida med penseln i högsta hugg. Hon vart inte så glad när jag tog rollern o fyllde i hennes luckor o gav henne penseln o pekade på elementet. Usch vilket slit det var att komma in bakom det o måla.


Garderoberna i mitten för att dom ska målas som fondväggen och soffan en bit ifrån långväggen som håller på att
torka, men på sin rätta plats iaf. Fanns inte så många ställen att komma in i rummet vid detta tillfälle så glipan mellan soffan o väggen där var den vi sprang emellan hela tiden.. Härligt kaotiskt!


.. Ja, men andra ord, såhär såg det ut!
Så det var bara att klättra över sängen och gå emellan soffan o väggen på den andra bilden.


Men jag vart ju helt klar dag3 (onsdagen) med målningen så på torsdagen var det bara städning av allt
skit jag slängt upp överallt som var kvar. Det drog såklart ut mer på tiden än jag trodde.
Men jag nådde mitt mål och hann klart till på fredagen iaf.
Good job Suzzi!
Stort tack till Hanna & Ida som ställde upp på mina konstiga idéer vad gällde slit o släp. ^^,




Jag är grymt nöjd med resultatet och ser fram emot många mysiga filmkvällar och goda thaimatsmiddagar i mitt underbara rum, mer er kära vänner! <3
Varmt välkomna! :D









Kommentarer
Postat av: PLG

HAHHAHHAHAHHAHHA.... do I spot MASSIVE speakers among the diversities... awesome!

2009-07-27 @ 16:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0