Förändring

Studentfirande o kalenskap på stan, och jag sitter hemma o kollar film. ^^, Uj vad tiderna förändras, eller vad jag förändras kanske man ska säga. Det lockar inte ens att gå ut i den här staden. Alltid likadant. En halvdan förfest, alla super sig dyngraka, vissa kommer inte ens in på krogen, jag går från krog till krog säger hej till vissa o byter några ord, klockan blir ett och krogarna stänger, alla står ute vilsna o fulla, efterfest som ja betyder mer efterdesperation. Vissa desperata efter ett nattligg och andra i hopp om att det ska bli grymmare drag än på förfesten, men som sedan resulterar i seg musik, inget dricka kvar o halv deckade människor. Vissa skriker i mobilen på sin pojk/flickvän, vissa hänger över en annan o försöker tjata sig till ett ligg o andra har deckat. Efter fem minuter på festen o man utsett vilka personer som passar in i vilken mall så är man nykter nog o ringer taxi hem eller så är man full o tror att man kan ta sig hem på egen hand. Vilket som så hamnar man till slut i sängen - själv såklart, och tänker "Ja, detta var ju en sjukt onödig utekväll - aldrig festa i Kholm igen!"
Med andra ord, en utekväll för mig i Katrineholm. Lika deprimerande varje gång. Samma folk o samma tråkiga händelser. Jag har gjort mitt i den här staden. Så när jag äntligen är hemma i Katrineholm en helg så är det enda jag ser numera - Film o mys!

Var iaf och firade en student idag. En barndomskompis vars föräldrar är kompisar med mina föräldrar. Jättetrevligt! Så det bjöd på mycket gott som exotiskbricka, potatissallad, honungsmelon, sallad osv o efterrätt som bestod av studenttårtor o avslutningsvis chips o jordnötter. Ojoj! Vilket dåligt samvete man har nu efter allt man ätit.
Men är det fest så är det, eller? Såklart ska man inte äta överflödigt av något. Men smaka kan man alltid göra :) Så allt för dåligt samvete ska man inte ha.
Så nu är man hemma o tänker igenom vad man proppat i sig dom senaste dagarna, men allt för fettit ser det inte ut. Har riktigt goda matvanor som tur är. Skulle bara behöva ta tag i inlinesåkningen o promenixandet lite mer bara.
Var dessvärre tvungen att lämna studentfirandet pga en väldigt kissnödig o ensam vovve här hemma.
Jag åkte såklart på att vara chaufför ikväll (som vanligt!) så det var bara att åka hem, och vara beredd på ett samtal om några timmar från föräldrarna att dom vill ha skjuts hem, fulla o danna! ^^,

Igår åkte jag till Nrkp för att hjälpa syrran att packa, snäll som man är! :)
Såklart skulle det även firas med henne att jag fick jobbet så god mat var ju givet. Det var bara att bestämma Vad vi skulle äta - bara o bara?! Nej det vart såklart två olika restauranger att springa till. Först en speciell pizzeria i Nrkp så syrran fick sin Stora efterlängtade kycklingsallad och sedan en thairestaurang så jag fick min älskade thaimat.
Och gissa om vi vart nöjda med våra val, eller iaf jag. Grymt gott! Verkligen!
Till efterrätt så bjöd syster på frysta jordgubbar o mjölk, yummi! ^^, Första jordgubbarna iår tror jag det vart också.
Sedan var det bara att sätta igång med packningen. Jag slog in alla glas i tidningspapper och hon försökte rensa ut skit.
Alltid lika svårt att släppa taget om prylar. Prylar som man egentligen inte behöver, men som man haft så länge så man tänker "men det är bra att ha" men det är det egentligen inte. För det ligger bara o tar plats o ser illa ut någonstans.
Så ett tips från mig "Blunda o släng" lättaste sättet.
Sedan upptäckte jag bästa shoppingsättet. Syrran köper massor av kläder som hon sedan aldrig använder eller använder en gång, sen vill hon inte ha det längre. Som tur är så finns ju jag och jag har precis rensat ut min garderob så jag behöver påfyllning av kläder, speciellt nu när jag blivit säljare.
Så hon höll upp tröjor, jeans o jackor o jag sa bara "Aa det var snyggt" så slängdes det på min lilla hög, som vart allt större. Till slut vart det en hel resväska och 3 fulla påsar. Ojoj!
Men vem köper en svindyr svart skinnjacka i den snyggaste modellen och aldrig använder den? - Jo min syster.
Och gissa om jag blev glad när jag fick den, ni anar inte hur länge jag velat ha en sån jacka. Så äntligen, man får den gratis t.o.m. Tur man har ibland! :)


Nu vart det endel text såg jag.. Var på skrivar humör ikväll, konstigt! ;) Det händer ju inte speciellt ofta för min del.

Tjing!




.

Kommentarer
Postat av: Carro

Haha gullig syrra du har, var hittar man en sån?? ;)

Bättre min superhärliga syrra får kläder än att dom bara hänger eller slängs. Bra att de används då istället, bara bjuda igen vet du:P

Synd ingen kan skänka kläder till mig:/

kramar

2009-06-17 @ 19:55:12
URL: http://www.metrobloggen.se/gymztar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0