Borta bra men hemma bäst!

Då var man hemma i Katrineholm igen.. Ganska skönt ändå faktist! =) Började sakna mina kära föräldrar o djur endel. Men hade det otroligt bra hos min ShellsieBellsie.
Kom dessvärre aldrig ut på krogen i Göteborg denna gång heller, trots Shellsies 18 nyfyllda år. Men det vart en krogrunda i Kungsbacka, både fredagen & lördagen.
Minns dessvärre inte mycket av krogen i lördags. Men det bjuder jag på. ^^, Hade riktigt skoj och det är huvudsaken. Det fick jag dessvärre känna på söndagen. Usch! Att jag alltid ska drabbas av sjukligt hårda baksmällor när jag blir lite rund under fötterna. Så kan inte påstå att det hände sådär jättemycket för min del i söndags. Var grymt sängbunden. Så nu dröjer det lika länge igen förns det inträffar igen.
Hade ju hoppats på att detta skulle hända Shellsie nu när hon vart 18, men hon skötte sitt på lördagen innan vi drog oss vidare till krogen, om ni förstår vad jag menar ^^,
Så hon vart inte bakis på söndagen. Hon var sådär irriterande pigg och mådde jättebra. Sånt man inte vill se när man ligger i sängen o bara önskar att man fick gräva ner sig.

Men tillbaka till dom nyktra dagarna.
Tisdagen, då jag far ner dit började med en riktigt skön tågresa ner faktist. Åkte x2000, så det var ett fräsht tåg & restiden var på 2timmar. Perfekt tid för en skagenbaguette & loka. Yummi! Mådde faktist riktigt bra just då. Hade ju även favoritlåtarna i örat. =)
Väl i Göteborg o efter någon timmes väntan o bilfärd till köpcentret som Shellsie jobbar i så fick jag äntligen träffa min Älsk. Och en bamsekram blev det. Smög mig fram bakom henne och överraska henne enormt. Enorm lycka att få träffa henne igen efter 6månader. <3

*Tisdagskvällen bjöd på en en liten vänskapsfest hos Shellsie för att fira hennes 18år dagen innan den stora dagen. Så det vart ost & kex, färskt bröd & frukter. Yummi! Då klagade ju inte Suzzi precis.

*På onsdagen så sjöng hennes ena sida av familjen för henne och efter det sjöng jag för henne. Och ja, hon älskade presenterna hon fick av mig. Tack & lov! Och vart så glad för skorna att hon ville använda dom direkt på jobbet. Sånt gör mig så otroligt glad, när det känns som man verkligen hittat en perfekt present till någon (och man dessutom har råd med den). Underbart helt enkelt.

*Torsdagen vart såklart omplanerad från att gå på Sticky Fingers inne i Göteborg till att gå ut o äta på restaurang o dricka kall cider. =) Det berodde på att vi inte fick tag i skjuts hem och Shellsie skulle ha praktik på fredagen igen. Men jag klagar inte på vad planerna vart istället ^^,
Fredagen vart också helt omplanerad efter att Shellsie inte var hemma förns sju och vi skulle äta med hennes andra del av familjen.
Så det var riktigt olyckligt med tanke på planerna jag hunnit göra med Guzzy & Anton. =/ Hade inte varit inne förns elva i Göteborg och sedan behövt åka tillbaka till Åsa vid halv tre på natten igen så kändes lite onödigt. När vi även skulle till Ullared på lördagen. Så fredagskvällen vart det att dricka väldigt lite och gå till två olika ställen i Kungsbacka. Vid namn "Mingel" & "Rumpanbar". Hihi. Diggar namnet ^^,
Men kan absolut tipsa mer om "Mingel" än "Rumpan".

*På lördagen åkte vi till Ullared. Skulle egentligen vara jag som körde och en full bil, men icke sa nicke. Omplanering!! Alla som skulle med hoppade av så det vart bara jag & Shellsie ettag, men precis innan avfärd så fick Shellsie ett samtal av en vän som även han ville dit. Så det vart inte jag som körde efter att vi bytte till att åka med hans S80 med dubbelturbo istället. Som med andra ord är automatväxlad. Och det vågar inte Suzzi köra än.
Men Ullared bjöd på endel det med. =) Så man kom ju därifrån liite fattigare kan man säga. Men köpte bara vettiga saker.
Kvällen vart såklart omplanerad Igen!! Så ingen utgång i Göteborg.
Det vart hemmafest och allt för mycket dricka. Men även utgång i Kungsbacka, men denna gång endast på "Mingel". Såklart glömde lilla Suzzi sin väska, så jag hade inget leg. Och onykter som man var så gjorde man allt för att få vakten att förstå att man verkligen snart är 20år och Yeyh, jag lyckades ta mig in utan leg. =) Tack o lov!!

Och sen vet ni om min underbara söndag. ^^,

Och till dagens händelse. Shellsie klarade teoriprovet!! ^^, T.o.m jag var sjukt nervös. Och är så otroligt glad för hennes skull. Håller tummarna för morgondagen. <3
Så efter hennes lyckade prestation så firade vi med Thaibuffé. Dessvärre fick vi inte behålla våra glada tankar länge.
När vi kom till restaurangen och vart plaserade vid ett bord så sa servitören något i stil med "Åh va snygga & sexiga ni är" och använde verkligen en sliskig attetyd o var allmänt konstig.
Inte alls sån service man vill ha när man kommer ut på restaurang. Sen fylldes det bara på o blev värre. Så nej, dit kommer vi aldrig mer igen. Tyckte verkligen det var otroligt obehagligt. Vi ville bara komma därifrån så fort som möjligt!

Efter många timmar på stan, med bra fynd & trevliga samtal, så kom jag till slut ombord på tåget och efter 2timmar så var man hemma igen. =)
Och eftersom jag missade min kära fars födelsedag i lördags så sjöng jag lite för honom ikväll o gav honom mina presenter =) Glad & överaskad vart han absolut.

Tillbaka i min egna säng igen och ännu ett gott minne uppbyggt!
Tjing!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0