20år av Suzzi


20år!
1989.05.22

Äntligen har det hänt! Jag är numera 20år. ^^, Ojoj, detta har jag längtat så länge till. Ganska stort för mig!
Har suttit uppe i några timmar och väntat nu, har t.o.m räknat ner till klockan tolv, som den slår om 6minuter.
Och nu kan jag inte låta bli att känna pirret och hoppet om framtiden i magen.
Så fort har 20år gått förbi..


*Minns när jag var runt 5år och skulle kliva över min bror i kökssoffan och sillde hela min tallrik med jättevarm spagetti & köttfärssås över hans bara mage, alla vart jättearga så jag vart så rädd att jag sprang hemifrån och gömde mig i det höga gräset på andra sidan Norrköpingsvägen. Hela familjen vart jätteoroliga och letade efter mig i någon timme eller mer.


*Eller när jag var runt 7-8år och hatade skolan så mycket så jag låg o grät av ilska hemma i min höga säng. Ifrågasatte föräldrarna som tusan varför man måste gå i skolan. "Man lär sig ju ändå inget".


*Som den dagen när jag var 9år och hamnade ofta i slagsmål med stöddiga killar, som verkligen ville se ner på alla, såna där "mobbare", jag stod inte ut med såna och jag stod verkligen upp för mig själv och sa ifrån. Det ledde såklart till att vi började slåss o dra varandra i håret (ja, det gjorde faktist ni killar också då ;) ) Klassen som såg det hejjade på mig som vågade stå på mig inför den här killen och det slutade såklart med att en lärare kom in och såg allting och avbröt det. Han fick sitt straff (minns inte vad) efter att vi alla berättat vad som hänt. Tur det! :) Rätt ska ju vara rätt.


*Eller i 6an när kroppen började utvecklas och man fick sin första mens. Tror många av er tjejer räknade era menstrationer och kanske skrev upp dom någonstans?!
Det gjorde iaf jag. Jag skrev upp det i min lilla personliga bok (minns inte riktigt vad dom heter nu) och killarna i klassen vart såklart jättenyfikna på vad detta var som vi tjejer pratade om. Så dom gjorde allt för att få tag i den. Vi låste in oss på toaletten men dom tog upp låset och tog den ifrån mig. Jag vart så ledsen och gick hem från skolan. Vägrade såklart att gå tillbaka igen, men var tillbaka dagen därpå och vad jag minns så var det inget mer med det sen.


*När man väl kom upp till 7an o 8an så hängde vi ett gäng alltid i datorrummen som fanns på Nävertorpsskolan. Speciellt jag och gamla klasskompisen Carin från låg o mellanstadiet. Där satt vi och lyssnade mycket på Dj Alligator, Richi M, Darude, 666 osv. Då satt vi även och drömde oss bort till dagen då vi fyller 20. "Shit, tänk när man är 20 och kan köpa alkoholen själv, woooow, nu är det 7år kvar, måste det vara så lång tid kvar?!" ^^, Kommer aldrig glömma det!



Det har varit såna otroligt händelserika år. Har varit på så många platser i livet redan. Fått uppleva mycket som jag inte hade velat uppleva och mycket som jag är otroligt tacksam över, men allt har ju lett till att jag är den jag är idag antar jag o det resultatet är jag riktigt nöjd med kan jag säga, efter 20år! ^^,
Man förstår ju inte riktigt hur man tänkt igenom åren, både med utseende, killar, vänner, skola osv.. Hade jag fått spola tillbaka till vissa tillfällen och gjort om dom med lärdomarna jag har idag så hade jag ju gjort det. För man har varit med om så sviniga killar, dåliga vänner, dumma prioriteringar o riktigt illa uppförande mot bl.a sina egna föräldrar.
Tack och lov har man ju insett alla sina fel tidigt och kunnat blivit en bättre människa.

Jag är glad för den jag är idag och tacksam för lärdomarna man fått genom alla dessa 20år. Hoppas inte dom kommande 20åren blir lika plågsamma, men dessto mer lärorika ;)

Dags att sova så jag är pigg när föräldrarna o syster kommer in o sjunger för mig vid halv åtta ^^,

Åh, JAG ÄLSKAR ATT FYLLA ÅR!!


1 till 20år
Någon likhet?






Kommentarer
Postat av: Inchi

Grattis på födelsedagen tjejen ;P

2009-05-22 @ 01:24:45
URL: http://inchi.blogg.se/
Postat av: J

Grattis !

2009-05-22 @ 09:23:41
Postat av: Virre

Jättestort grattis, igen!:D Känns så obeskrivligt surt att jag inte kan fira dej nu imorrn.:'( Men jag verkligen tror och hoppas att du får världens bästa födelsedagsfirande i alla fall, för det förtjänar du! Puss puss!:) @>-->-

2009-05-22 @ 22:39:16
Postat av: Software Barbie=) hahaha

Hej Gumman!



Grattis Grattis på 20 års dagen...=)..

Hoppas att du fick en riktigt fin födelsedag..

Ber om ursäkt att jag inte messa dig på din dag...Hade inga pengar på telen..



Hoppas allt är toppen med och att vi ses snart ;)..



Du är en underbar tjej och jag är verkligen glad att du gav mig en andra chans och jag lovar att inte svika dig igen...



Puss och kram

2009-05-24 @ 21:32:31
URL: http://alexiia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0