Hardstyle DNA

Ja, helgen vart ju inte så lyckad som man hade hoppats på. Men det kunde man nästan ana eftersom vi längtat som tusan till den.
Tågresan var iaf skitkul. Vi hade hela restaurangvagnen för oss själva. Så musiken spelades i högtalaren som Sehlin tagit med sig och levande scharader körde vi ettag. Otroligt kul måste jag säga =)
Dessvärre var det kanske en aning långsökt att sitta på en tåg i 5timmar efter en stressig tidig morgon.

Väl framme i Oslo så ville inte arrangören kliva ur bilen för att möta oss så vi yrade omkring ettag för att kunna hitta honom. Sedan åkte vi till Oslo´s flygplats för att hämta upp Technikal som skulle spela på kvällen. Hans plan var 1timme försenat så vi tog oss till någon köpcentrum en bit bort för att äta lite.
Vi skulle egentligen ätit Thaimat med Technikal som arrangören skulle bjudit på. Men icke. Vi åt på något fik, skitdyrt var det också, min pasta carbonara kostade 95norska o Malins sallad kostade 129norska. :S Och det fick vi betala själva. Så fick vi även stressa i oss maten eftersom då var det bara 10min kvar tills Technikal skulle anlända. Så efter en stressig matpaus så fick jag ont i magen, såklart! :(

Efter en bilfärd så släppte vi av Technikal på Grand Hotel som var otroligt fint hotell, och där han även vart erbjuden av arrangören betald mat, vi då tänkte vi?!

Någon timme senare anlände vi till slut hos arrangörens lght där vi skulle få sova över natten. Där hade vi en halvtimme på oss att göra oss klara för att bli körda till festlokalen där vi skulle bli sminkade o hårstylade.
Vi skakade av oss det stressiga o konstiga matbesväret o packade om påsen med outfitsen vi precis fått.

Efter sminkning o hårstyling var vi väl halvnöjda. Sminkningen var kanske inte riktigt så bra som vi hoppats på att den skulle bli. Och min kjol till outfiten var påtok för kort för min smak.
Så kläderna fick man gå o dra i ett antal gånger under kvällens gång. Mm, det gillar jag! xD Icke!
Som vanligt när man ska dansa så brukar man tagga till, gärna med alkohol eller energidryck. Men alternativen var vatten eller öl? Hm, inget av dom svarade jag artigt eftersom vatten behövdes inte mer i min kropp för tillfället o öl dricker jag inte. Energidryck hade vi blivit lovade? Det var vårat enda krav, tillsammans med maten.

Efter att jag hälsat på den andra arrangören som vänligt frågade om jag var en av dansarna o sedan sagt för sig själv "Just ja, podierna" så vart man lagom övertygad om att detta var välplanerat. Eller icke!
Väl klara för att dansa så hade vi inte fått någon information om vart vi skulle dansa, så vi yrade omkring ettag.
Så kom vi till slut till podierna, som inte alls var några podier utan snarare bord. Bord som knappt kunde hålla oss. Uschusch! När man började dansa så vinglade dom så otroligt mycket så jag snubblade o höll på att ramla av dom. Och nu menar jag Otroligt vingliga. Jag hoppade av och gick för att meddela arrangören att dessa gick inte att dansa som tusan på. Men enligt honom så "håller dom och dom vinglade inte alls". Riktigt irriterad blev jag och Malin vart sur på mig såklart som gnällde för att hennes bort var också vingligt, men jag ville inte tolirera detta eftersom jag kör fullt ut när jag dansar, inte står o gnider mig på en fläck.

Detta fixade arrangören till tillslut så dom spände fast borden lite med spännband, dom vinglade lite fortfarande men det fick funka.

Vid klockan ett, halv två så hade vi kört så hårt att vi tagit slut på den energin som kroppen kunde ge oss genom endast vatten. Så jag började må skitdåligt. Så mycket mat började flöda framför mina ögon som min kropp skulle behöva. Men vart beodrad att dricka mer vatten, "det hjälper".
Men efter att ha försökt dansa igen på bara vatten så fick kroppen nog. Jag kände hur allt bara snurrade runt framför ögonen när jag stod och dansade på "podiet" och jag kunde inte dansa som jag brukar - kroppen hängde inte med någonstans. Så efter att ha lyckats tagit mig till våran lounge så ramlade jag ihop på soffan och kände hur jag nästan svimmade och spydde på samma gång. Kroppen behövde energi. Hur mycket jag än ville ut och fortsätta köra lika hårt som jag nu gjort i 4timmar så gick det inte.

Till slut kom en vakt in o frågade hur jag mådde och hänvisade till pizzor som fanns i rummet bredvid så Malin hjälpte mig dit, men väl inne i rummet satt en annan vakt och skrv "Ut!!" , vi förstod ingenting. - Vi skulle få ta mat?!, vakten satt och åt och skrev igen "Ut!! Maten är endast för anställda". Vi såg helt frågande ut och svarade - Men vi jobbar ju här, vi är dansare - gogodansare?!", men den tröga norska vakten verkade vara nerpundad och fortsatte skriva "Nej, UT!!"
Så vi var ju inte värda så mycket där inte. När vi meddelande arrangören om detta o att vi måste ha mat så vart vi ignorerade och tjejerna som tidigare vart ganska trevliga sa bara. "Vi fick ingen mat förra gången jag dansade, men jag tog amfetamin så jag var den enda som dansade hela tiden" Som att det vore ingenting? :O
Och sedan efter hon frågat hur jag mådde o jag svarat att jag mådde skit o vad som hänt oss när vi skulle hämtat pizza, så svarade hon drygt o kallt "Okej, nu ska jag gå och äta lite pizza, haha" och skuttade iväg till rummet bredvid. What?! Tänkte jag, hur fan kan man vara så?

Men jag gjorde ett försök till att dansa, och denna gång gav jag allt verkligen. Svepte en flaska vatten o körde. Det gick i max 30min till sedan klev både Malin och jag ner, lika besvikna båda två. Vi ville bara hem. Hade vi haft pengar till natttåget hade vi tagit det på en gång. Vi var så grymt besvikna.
Efter ett bra tag av detta illamående, svimfärdigheten, yrslet osv så kom arrangören till slut o frågade hur vi mådde. Jag svarade ärligt men bestämt att detta går inte, jag kan inte fortsätta utan påfyllning av energi från mat. Då svarade han "okej, men vi går o äter efteråt. Och Thats on me, okej?" Visst tänkte jag, men nudå? Jag behöver mat nu. Jag har nog aldrig mått så dåligt förut. Det här var värre än på In Qontrol, iaf 3ggr om. =(

Så jobbigt när man hör hur musiken spelar och man vill bara ut o dansa som tusan, men att kroppen inte klarar av det man själv vill göra.

Men någon halvtimme senare igen så kommer vakten in med en pizzakartong "Jaa äntligen, tänte vi" men när vi öppnade kartongen så vart vi både förvånade och sjukt äcklade. Han hade nämligen hämtat en kartong från rummet bredvid. Där dom ätit pizza för ungefär 2timmar sen. Så det var kalla kanter o små bitar som andra ätit på o sedan lagt tillbaka. Vi fick dom andras rester. Fyfan tänkte vi, detta är droppen. Vi kommer ALDRIG mer dansa där. Det där var det värsta vi varit med om.
Så sjukt jävla duktiga dansare vi är, och så sjukt långt vi åkt så tänker vi fan inte bli behandlade sådär.
T.o.m dom påtända grupiestjejerna som också sprang omkring backstage var mer värda än oss kändes det som. Dom var inte anställda, endast vänner till arrangören och dom fick äta av pizzorna, dricka av allt osv.
Arrangören skrattade först lite när han såg hur dåligt vi mådde o hur slutkörda vi var och sa "Haha, de är inte så att ni druckit för mycket då?" Vi vart helt chockade o kollade på varandra, - Menar han allvar tänkte vi garanterat båda två. Jag hade smuttat på en öl, försökt få i mig den innan festen för att tagga till, utan att lyckas o sedan svept vattenflaska efter vattenflaska. Malin hade druckit 2öl o vatten. Hur fan kunde man påstå något sånt efter att vi sagt gång på gång att vi behöver energi från mat för att fortsätta dansa.

Nej, aldrig mer.
Norge håller verkligen inte samma standard som Sverige. Oh, är så otroligt glad att vara svensk o få gå på så bra fester som finns här. Tack och lov för Sverige o vettet arrangörerna har här.
Såhär hade vi till 99% aldrig blivit behandlade i Sverige.
Och då har jag inte ens nämt allt vi fick ta i Norge på 24timmar.

Det positiva var iaf att vakten var jättetrevlig o kom med en kall vattenflaska när den vi hade var tom. Och efter att ljudet vart sjukt högt så man var tvungen att springa ifrån "podierna" så var det en hjälpsam kille backstage som gjorde allt för att få tag i öronpluggar till oss dansare (eftersom vi inte fått några tidigare o vi stod framför högtalarna o dansade).
Och både Da Tweekaz, Wildstylez o Headhunterz var otroligt trevliga.


Da Tweekaz


Miss Jarea


Wildstylez


Headhunterz


Men trots allt detta så hade vi kul emellanåt, innan vi började må dåligt. Malin och jag dansade som tusan o vi hade lika kul båda två när vi stod där uppe. Publiken var helt sjuk. Vad man än gjorde så hakade dom på och vart bara ännu mer dans glada. =)


Sweden Crew












Kommentarer
Postat av: Arre

fin rumpa där som sticker ut under allt de rosa :P

2009-10-22 @ 20:20:43
Postat av: Virre

Gud vad tråkigt, gumman! :( Fan, vilka dåliga arrangörer! Du som hade sett fram emot det så mycket. :( "Svininfluensan" vi pratade om förut drabbade visst Norge värre än Sverige... :/



Nej, Club Aqua nästa! Längtar verkligen till det, av många anledningar! Jag menar, Angerfist och Suzzi på samma ställe... Must be heaven! :D



Hoppas allt är bra med dej, gumman!

Puss puss<3

2009-10-23 @ 10:30:57
Postat av: Anna

Fy fhan för äckliga norge!! Man kan inte ens tro det är sant när man hör sånt jag hade vägrat ställa upp på det där!

2009-10-23 @ 11:20:19
Postat av: Stina Fina

Tja babe!

hehe tacka mig för restaurang kupen på tåget....skulle dock va kul å se mongo filmen från charaderna. Nästa gång ger ni fan i go go dans å hänger me oss istället. Kram

2009-10-23 @ 17:56:03
Postat av: BAZE

Jag kan skriva att SÅHÄR ÄR DET INTE. Tyvärr har du kommit i kontakt med helt fel arrangör. Verkar som noll kontroll.

Under dom giggen jag har gjort så har jag blivigt väl behandlad, rakt igenom.

Synd att behöva se den sidan, dom arragörerna första gången du kommer hit och jobbar.

2009-10-25 @ 14:51:23
URL: http://lifeasbaze.blogspot.com
Postat av: Lasse

I've been working for Mihkku organizer and I just cannot put myself in your shoes. This doesent sound like Mihkku at all. I heard that they had some problems that demanded extra attention so maybe you where forgotten a little, but then again, you are not an artist! Maybe they should rent in a babysitter next time?



Sad that the flight was delayed, but should you really blame the promoter for it? Sounds like you girls arrived way to late for a job. Blame yourself for it, not the promoter. Make sure to arrive in due time!



I worked with Star Light Scandinavias biggest supplier of light and sound in Sweden for almost 6 years, and I've experienced a whole lot of shit from Swedish organizers, specially party organizers. Last job I did with Mihkku was when he had Paul Van Dyk in Norway, and Paul said straight out that Mihkku was one well organized promoter. Infact several artists and companies have said the same thing.



I see the problem with the food at the venue. Food at the venue is not normal, not for a 6 hour long party. However, since you mentioned security, it is normal that they get a lunchbreak with food. Since Hardstyle DNA hires security from another company there is no wonder that you didn't get to eat since it was their lunch payed from their company, not Hardstyle DNA.

Sad about the energydrinks, but did you try hard enough to get it?



Either the crew of Hardstyle DNA inclding Mihkku where to busy handeling some sort of problems, or you just kept your mouth shut and didn't actually complain to the crew about your wishes.



After what I'm reading you just sound like a diva, dancing career isn't the right choice for you, maybe you should try beeing an artist. These things happens a lot in the industry, dancers should be able to take care of themselves also.



My 50cents since I've been working in more countries and concerts/parties that you will ever be on.



One last sentence: Shit happens!

2009-11-03 @ 05:46:47
Postat av: Suzzi

Hihi, lite kul där Lasse att du reagera så hårt på detta. Och ja, om jag klagade!

Och eftersom du inte var där så vet du inte hur vi två vart behandlade. Och Diva? Nej, en fest ska ha en viss standard, hyr man in två gogodansare - från Sverige dessutom o byggt upp våra förväntningar som tusan så tror man ju inte att det är två vingliga bord man ska dansa på o inte ens få energidryck som är en sån standard på en fest som denna. Och sedan bli uppmuntrad till droger gång på gång är inte heller något seriöst direkt.



Men bra gjort av dig att försvara Mikkhu. Han var trevlig, men synd som sagt att vi inte kom en dag tidigare o hann gå igenom mer saker med honom så dom inte hade glömt podierna osv. Allt vart väldigt stressigt o oklart.

2009-11-05 @ 22:29:02
URL: http://blackidentity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0