Ms Hurtig

Då har man tagit sig förbi både en söndag o en måndag till. Dagarna som ligger längst ner på favoritlistan. ^^,
Efter att haft en hel del i huvudet både igår och idag så kände jag att något måste göras.
Så igår när jag klivit av tåget hem från Linköping - där jag fick sitta o glo utan musik i en timme - Längsta timmen på länge! så kunde jag bara inte sitta still en sekund till.. Så när jag kom ner till mitt rum o kollade mig omkring på alla kläder och andra prylar som inte låg där dom skulle (i papperskorgen bl.a) så hade jag direkt något att lägga all energi på, istället för på alla tankar..
Musiken på hög volym och av med tröjan, så är det bara att hugga i - allitd lättare att städa o dansa lite samtidigt. Man blir så sjukt glad av att göra något bra för sig själv :)

Efter några timmars slit så kunde jag äntligen se mina möbler o golv igen. Oj, det är inte ofta man har den energin så man bara städar o städar o man nöjer sig knappt förns man städat rent överallt. Fint vart de och nu kan jag sitta o mysa i soffan med en kopp te i min ensamhet igen. Göttans!

Och inte nog med att jag var nyttig igår..

Natt människa som man är så satt man uppe till fem inatt, så hade iaf hoppats på att få sova till tolv. Men icke, Nellie var nere o hoppade på mig redan vid elva så det var bara att dra sig upp. Solen sken ju trots allt! ;)
Jag gillar dock inte måndagar speciellt mycket så det vart ingen hurtig morgonpromenix (tar igen det resten av veckan). Gick ut o lekte med Nellie en sväng istället, så lite sprang jag på morgonen, tack o lov! :)
Tillbaka till solen.. Helt otroligt! Ännu en sen-sommardag. Den var jag ju tvungen att ta vara på. Så på med musik i rummet, öppna fönstrena o på med bikinin. Det är ju bara för underbart. Vart dock inget bad. För numera är poolen avstängd och nere på 21grader.
Får lite panik sådär att man missat sommaren och nu när man väl får njuta av dom få sommardagarna som är kvar så är det egentligen höst och allt försvinner.

Vart inte mycket solande för min del trots allt, Anton kom o ryckte upp mig för att gå en lång promenix. Inte mig emot såklart så jag hakade på. Riktigt mysigt! :D
Vart dessutom ännu mer pepp på att skaffa gymkort på Friskis o Svettis för att Anton ska kunna träna mig. Behöver någon som tar mig i kragen när jag inte riktigt kan göra det själv.


Så vart det kväll efter några timmar och jag kunde fortfarande inte sitta still ^^,
Jag drog på mig inlinesen o skön musik o gav mig ut i kvällens glödande sol så. Det har nog aldrig varit så skönt att åka inlines som ikväll.. Alla jobbiga tankar försvann o det var bara jag, musiken o farten.
Så underbart!


Efter en sån otroligt skön dag så har jag gjort mig förtjänt av en kopp te och mys i soffan.. På med komediserier!




Att äntligen få komma hem var nog precis vad jag behövde känner jag. Inge vidare att sova på 2 olika ställen på en helg, när det inte alls var så man planerat det..
Hade sett fram emot att få umgås med Malin. Men det blir aldrig som jag planerat det. Och det är faktist aldrig mitt fel heller att det inte blir så. Riktigt synd att dom man planerar med inte vill saker o ting lika mycket som en själv o nöjer sig med tanken "eh, vi kan lika gärna ta de en annan gång" för det är väl så man tänker när man drar sig ur bokade saker med vänner? Eller jag vet inte, för jag brukar inte vara den som dissar mina vänner, så det är både irriterande o ledsamt att andra gör så mot mig, för nu har jag tröttnat.
Man lär sig vilka man Inte ska boka upp saker med o lita på att det blir som planerat - som tur är! Så nu kommer jag inte göra samma misstag igen med dessa personer.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0