Cirkeln är mörk, utan slut

Fy i helvete så tråkigt man kan ha egentligen. Har nog aldrig så tråkigt som jag har när jag är på jobbet. Nu är klocken 19.20 och det är fredag. Inga kunder i butiken, inga kunder utanför butiken - dött!
Det är skitmusik i högtalarna, förutom en drum n´ base låt jag otroligt nog hittat på denna usb-sticka som någon av mina komersiella arbetskollegor lagt till. Tufft!

Men fredag it is och alla festar och har trevligt med sina vänner. Och lika ensam som vanligt är man när man står framför datorn på jobbet, och lika kul när man kommer hem har man när man sätter sig i tvsoffan och kollar någon skitfilm på tv och skriver lite på msn.
Vad har jag för liv?
Denna onda cirkel måste ta slut nu. Jag vill inte ha det såhär längre. Hade jag kunnat hade jag slutat nu. För att jobba såhär mår man inte bra av. Skitlön, inga kunder att prata med och jobba 12-20.15 så man aldrig får träffa några vänner. Enda kontakten jag har med dom jag älskar är över telefonen. Och det funkar inte i längden och speciellt inte när man mår såhär kasst.
Tankar man inte borde ha slår en oftare än vad vad dom bra tankarna poppar fram.

Trodde inte jag skulle må såhär dåligt igen.. Eller känna mig såhär ensam när jag tagit mig till en stad där jag har några fler vänner närmare än i katrineholm. Det är de värsta, att ha sånt motstånd och vara helt ensam.

Har funderingar på att flytta till Jönköping, men egentligen spelar det nog inte någon roll vart jag bor. Jag kommer vara lika ensam överallt. För jag kommer nog aldrig bo i samma stad som mina bästa vänner ändå. Känns som att det är såhär det ska vara. Inget kan bli "sjukt bra läge".
Känner mig helt död inombords, helt vilsen och borta från omvärlden. Har inget socialt liv kvar när jag har detta jobb med dessa tider och alla mina vänner så långt borta.

Vet inte hur jag ska lösa detta bra utan någon att stödja mig mot på kvällarna. Trodde jag skulle slippa ta mig igenom sånt här ensam igen. Men antar att det är endel som ska göra mig starkare och kanske ta mig till något bättre. Och kanske boosta mitt självförtroende, vad vet jag?
Just nu hjälper ensamheten ingenting, den drar mig bara mer neråt.




Vill bara försvinna ettag.




 


Kommentarer
Postat av: Soldyrkaren

Hey..



http://www.youtube.com/watch?v=Aj83QUI2AnY



Is it strained,

When I call you?

Or do you think,

That I might forget

Oh, your love

Is radiating

The farther away

I go, I go

Do you count

On me now?

And do you wait

Up for me all night?

I wish I could run

To you and you meet me

You know I can’t be far

For long

Heart don’t fail me now

‘Cause there is no time to waste

Don’t shut me out

We shouldn’t wait another day

I’ve searched for you

On my heart’s high speed chase

Hear me out

May be the only chance to say

Hold me now

I’ve said it every other way

These tears I’ve cried

And all the moments gone to waste

I’ve searched for you

I’ve said it every other way

Heart don’t fail me now

‘Cause there is no time to waste

Don’t shut me out

We shouldn’t wait another day

I’ve searched for you

On my heart’s high speed chase

Hear me out

May be the only chance to say

Hold me now

I’ve said it every other way

Heart don’t fail me now

‘Cause there is no time to waste

Don’t shut me out

We shouldn’t wait another day

I’ve searched for you

On my heart’s high speed chase

Hear me out

May be the only chance to say

Hold me now

I’ve said it every other way

2010-03-21 @ 13:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0