Verkligheten i ett nötskal

Då var resan man väntat på i 3månader förbi - Mondaybar.
Grymt bra resa med allt jag hade önskat.

Men nu är man tillbaka i verkligheten. Killen har åkt hem och imorn är det jobb, och så ser det ut 9dagar framöver. Stå på ett jobb man mår skitdåligt av, gör ingenting och räknar minutrarna tills man får gå hem, och sova direkt för att man slutar så sent så man inte kan göra annat. Ingen vän har tid att träffa en eftersom dom bor antingen ett antal mil ifrån en eller ska upp tidigt dagen därpå för att jobba.

Vad har man för liv? Fan så dåligt jag mår av detta. Ensam, har ett tråkigt jobb med en skitlön och känner mig totalt låst. Går runt i en ond cirkel.

Vad jag vill just nu är nog att flytta till en annan stad. Få ett nytt jobb med saker att göra hela tiden och roliga arbetskamrater med lika sjuk humor som en själv. Vettiga arbetstider och gärna lediga helger. En schysst lägenhet med gött nytt folk i vänskapskretsarna i staden.
En ny start!

Jag vill ha killen nära, och bästa vännerna likaså. Jag vill leva min dröm!
Men backar man tillbaka till verkligheten igen så kommer klumpen i magen tillbaka, ögonen vattnas och allt blir tungt. Kan inte tänka på annat än - Hur ska jag lösa detta?
¨


Kommentarer
Postat av: AbovenBeyond

Snart så gör vi våran dröm.. lätt!!

2010-03-18 @ 10:24:06
Postat av: Alexia

Vi flyttar till sthlm och lämnar den här hålan för gott;)

2010-03-18 @ 13:14:28
URL: http://alexias.webblogg.se/
Postat av: Suzzi

Snart, så snart älsk!



Alexia, Aldrig sthlm, Aldrig!! Hatar den staden. Jag funderar på Jönköping :D

2010-03-18 @ 17:35:17
URL: http://blackidentity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0